Změna velikosti písma

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Milostivé léto 2024
27
Milostivé léto 2024
28
Milostivé léto 2024
29
Milostivé léto 2024
30
Milostivé léto 2024
31
Milostivé léto 2024
1
Milostivé léto 2024
2
Milostivé léto 2024
3
Milostivé léto 2024
4
Milostivé léto 2024
5
Milostivé léto 2024
6
Milostivé léto 2024
7
Milostivé léto 2024
8
Milostivé léto 2024
9
Milostivé léto 2024
10
Milostivé léto 2024
11
Milostivé léto 2024
12
Milostivé léto 2024
13
Milostivé léto 2024
14
Milostivé léto 2024
15
Milostivé léto 2024
16
Milostivé léto 2024
17
Milostivé léto 2024
18
Milostivé léto 2024
19
Milostivé léto 2024
20
Milostivé léto 2024
21
Milostivé léto 2024
22
Milostivé léto 2024
23
Milostivé léto 2024
24
Milostivé léto 2024
25
Milostivé léto 2024
26
Milostivé léto 2024
27
Milostivé léto 2024
28
Milostivé léto 2024
Pozvánka do Prosečné na "Dýňování " dne 28.09.2024
29
Milostivé léto 2024
30
Milostivé léto 2024
1
Milostivé léto 2024
2
Milostivé léto 2024
3
Milostivé léto 2024
4
Milostivé léto 2024
5
Milostivé léto 2024
6
Milostivé léto 2024

Vyhedat

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 13:00 - 17:00

    Středa

    08:00 - 12:00, 13:00 - 15:00
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 499 448 345
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@horniolesnice.cz  , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Horní Olešnice, Horní Olešnice 2, 543 71 Hostinné

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 13:00 - 17:00

Středa

08:00 - 12:00, 13:00 - 15:00

Telefonické podání: pevná linka - +420 499 448 345
Poštou na adresu Obecní úřad Horní Olešnice, Horní Olešnice 2, 543 71 Hostinné
Elektronicky na e-mail: obec@horniolesnice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: bmhapkb
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Horní Olešnice, Horní Olešnice 2, 543 71 Hostinné
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
každá i započatá hodina práce

250,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny černobílý (formát A4)

3,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny barevný (formát A4)

15,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně vynaložených nákladů

Formuláře

Formuláře obecního úřadu