Změna velikosti písma

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
Pozvánka na kulturní akce v Hostinném - prosinec 2024
2 3
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
4
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
5
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
6
Pozvánka na "Mikulášskou nadílku" v Horní Olešnici dne 06.12.2024
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
MPSV varuje před podvodnými SMS, emaily a telefonáty
7
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
8
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
9
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
10
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
11
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
12
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
13
Pozvánka na Posezení s důchodci dne 13.12.2024
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
14
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
15
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
16
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
17
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
18
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
19
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
20
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
21
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
22
Pozvánka do Čisté u Horek na "Vánoční muzikálový koncert Adama Hermana" dne 22.12.2024
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
23
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
24
Prodej vánočních stromků v Horní Olešnici 2024
25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Vyhedat

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 13:00 - 17:00

    Středa

    08:00 - 12:00, 13:00 - 15:00
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 499 448 345
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@horniolesnice.cz  , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Horní Olešnice, Horní Olešnice 2, 543 71 Hostinné

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí 13:00 - 17:00

Středa

08:00 - 12:00, 13:00 - 15:00

Telefonické podání: pevná linka - +420 499 448 345
Poštou na adresu Obecní úřad Horní Olešnice, Horní Olešnice 2, 543 71 Hostinné
Elektronicky na e-mail: obec@horniolesnice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: bmhapkb
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Horní Olešnice, Horní Olešnice 2, 543 71 Hostinné
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
každá i započatá hodina práce

250,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny černobílý (formát A4)

3,00 Kč

fotokopie nebo výtisk z tiskárny barevný (formát A4)

15,00 Kč

ostatní náklady

dle skutečně vynaložených nákladů

Formuláře

Formuláře obecního úřadu